Feest Tips
Feest Tips
Feestzaal
Kies de feestzaal niet te groot. Als de zaal kleiner is, wordt het al snel gezellig. De dansvloer is dan vaak ook vanaf het begin van de avond gevuld. Zet niet te veel stoelen en tafels neer. Laat mensen vanaf het begin van de avond staan als jullie graag een dansfeest willen.
Een terras is mooi, zeker aan het water, maar een terras zorgt wel voor een legere danszaal en rondlopende mensen. Houd hier rekening mee.
Probeer een zaalindeling te creëren waarbij achterin de zaal (bij de bar) gepraat kan worden en voorin de zaal gedanst kan worden. Plaats zitjes ed. dus bij voorkeur niet direct naast de (speakers van de) DJ.
Staantafels rond de dansvloer zorgen voor een uitnodigende sfeer.
Als het plafond laag is, kan dit zorgen voor een benauwde sfeer en kan een grote lichtinstallatie mogelijk niet worden opgebouwd. Bij een zeer hoog plafond is het moeilijker een gezellige sfeer te maken. Houd hier rekening mee met de zaalkeuze. De gekozen lichtshow is van grote invloed op de sfeer in de zaal. Vraag onze adviseurs naar de mogelijkheden, zij maken graag een mooi lichtplan voor jullie, zodat jullie de mogelijkheden van de zaal optimaal kunnen benutten.
Een doorlopende beamerprojectie van foto's op het feest is natuurlijk erg leuk. Plaats de beamer echter niet in het zicht van de dansvloer. De gasten zullen anders op de dansvloer meer bezig zijn met foto's kijken dan met dansen. De foto's kunnen beter bij een zitgedeelte worden geprojecteerd waar de gasten rustig de foto's kunnen bekijken.
Indien jullie een DJ show willen boeken dient de feestlocatie geschikt en goed toegankelijk te zijn. Trappen, opstapjes, smalle gangen en grindpaden zorgen voor extra opbouwtijd en het mogelijk niet (volledig) kunnen opstellen van alle apparatuur. Bespreek uw zaalkeuze met onze adviseurs op één van onze kijkmomenten. Wij hebben voor iedere zaal een geschikt feestconcept en kunnen de apparatuur aanpassen op de eigenschappen van de feestzaal.
Muziek
Geef voor het feest jullie favoriete nummers door aan de DJ. Ook het doorgeven van de nummers die jullie niet willen horen kan altijd. Hierdoor weet de DJ op de avond zelf precies waar jullie van houden.
Bespreek vooraf met de DJ of het draaien van verzoeknummers, ingediend door jullie gasten, is toegestaan. Een goed advies is het laten draaien van verzoeknummers mits deze stroken met jullie vooraf opgegeven muziekwensen.
Bands spelen vaak verschillende sets en houden tussendoor pauze. Hierdoor ontstaan stille momenten op het feest. Boek een DJ om deze gaten in de avond op te vullen, omdat er in deze situatie vaak minder apparatuur (de geluidsinstallatie van de band kan bijvoorbeeld ook de door DJ gebruikt worden) nodig is, is er korting mogelijk.
Nog meer tips? Neem contact met ons op.
Technische eigenschappen van de feestzaal en eventuele beperkingen
Vraag aan jullie trouwlocatie of er een geluidslimiet geldt. Soms moet de muziek na een bepaald tijdstip zachter om overlast te voorkomen en soms zorgt een geluidsbegrenzer er voor dat de muziek gedurende de hele avond niet boven een bepaald volume mag uitkomen. Sommige geluidsbegrenzers staan strakker afgesteld dan anderen, informeer hiernaar. Laat jullie hiermee niet verrassen op de avond zelf en spreek dit goed door met de locatie. Overleg ook met de DJ over de mogelijkheden bij geluidsbeperkingen.
Op diverse locaties gelden ook beperkingen voor rookmachines en bellenblaasmachines. Laat jullie door uw feestlocatie goed informeren over de (on-)mogelijkheden.
.Avondindeling / Opbouw van de avond
Laat de mensen eerst rustig binnen komen met achtergrond muziek. Een openingsdans is een goed moment om de dansvloer te 'openen'. Sketches en toespraken kunnen kort daarna, zodat de rest van de avond kan worden gedanst.
Denk na of jullie juist wel of juist niet een openings- en/of slotdans willen doen. Plan de openingsdans niet te vroeg. Vaak willen de gasten eerst bijpraten voor het dansen.
Probeer de sketches kort te houden. De ceremoniemeester kan hier op toezien. Laat de ceremoniemeester aan de DJ doorgeven of er beamers, muziek of microfoons nodig zijn bij sketches. De DJ's van de MEB DJ Show hebben hier standaard benodigdheden voor bij zich. Zo is het altijd mogelijk om bijvoorbeeld het geluid van een presentatie via een laptop over onze geluidsinstallatie te laten lopen. Dat scheelt weer gedoe met pc-speakers ed.!
Denk vast na over hoe jullie de avond willen laten eindigen. Met een knaller er uit of juist de laatste plaatjes wat rustiger zodat er tijd is om afscheid te nemen. Jullie kunnen kiezen voor een slotdans en/of een uitzwaaimoment begeleid door een mooi nummer.
Locatie diner
Probeer het diner in een andere zaal te organiseren dan het feest. Het is vervelend als het diner en daarmee ook het opbouwen van de apparatuur uitloopt waardoor de DJ nog niet klaar is op het afgesproken tijdstip. Laat de DJ zijn apparatuur door een achteringang binnen brengen zodat hij niet met apparatuur tussen de feestgangers door hoeft te lopen.
Als het feest en het diner toch in de zelfde zaal plaatsvinden kan de DJ Soow eventueel ook al voorafgaand aan het diner worden opgebouwd. Informeer naar de mogelijkheden.
Het is natuurlijk ook gaaf om live entertainment te combineren met een DJ show. Bijvoorbeeld met rustigere achtergrondmuziek tijdens het diner en dan na het desert opbouwen tot dansfeest.
© 2024 Powered by MEB Rotterdam. Privacy Policy - Cookie Policy